|
Zimowy koncert - scenariusz zajęcia dla dzieci 6 letnich
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2801 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Temat: „Zimowy koncert” – cykl zabaw spojony wspólną fabułą.
GRUPA WIEKOWA – 6 LATKI
CELE OGÓLNE: - stworzenie możliwości samorealizacji przy swobodnej działalności werbalnej, ruchowej i plastycznej; - rozwijanie inwencji twórczej;
CELE OPERACYJNE:
DZIECKO: - wymienia charakterystyczne cechy zimy; - wykazuje się inwencją werbalną, plastyczną i ruchową; - kojarzy i dostrzega związki przyczynowo-skutkowe; - potrafi wyrazić własne przeżycia w wypowiedziach słownych i pracach plastycznych; - czyta wyrazy i proste teksty; - nazywa i rozróżnia instrumenty muzyczne;
METODA: - słowna; - czynna (samodzielnych doświadczeń); - elementy pedagogiki zabawy; - elementy muzykoterapi;
FORMY PRACY: - praca z całą grupą; - praca indywidualna;
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: magnetofon, instrumenty muzyczne, farby, arkusze papieru, kartony z napisami, alfabet ruchomy, papier kolorowy, plastelina, kartony, wata, klej.
PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Zabawy z fletem – rozbudzanie zainteresowań dzieci instrumentem muzycznym – fletem. Nauczycielka demonstruje nowy instrument muzyczny. Gra na flecie krótką melodię. Po wysłuchaniu dzieci wyklaskują rytm wysłuchanej melodii, określają tempo oraz nastrój melodii. 2. „Zimowy koncert” – słuchanie gry na flecie. Zaproszony gość – nauczyciel muzyki gra na flecie utwory muzyczne o tematyce zimowej, a dzieci słuchają. - improwizacja ruchowa słuchanej muzyki; - wypowiedz dzieci na temat wrażeń odniesionych w trakcie koncertu: co czuły, co sobie wyobrażały itp. 3. „Impresje muzyczne” – ekspresja plastyczna. Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły według pór roku. Zadaniem dzieci jest wyrażenie swoich przeżyć w pracy plastycznej inspirowanych muzyką.
Zorganizowanie wystawki prac: - wypowiedzi na temat prac z uzasadnieniem i używaniem zwrotów: Moim zdaniem ......... Według mnie ........... Uważam, że ............. - wybranie prac najciekawszych 4. Tworzenie swobodnych tekstów. Nauczycielka nagrywa na taśmie magnetofonowej wypowiedzi dzieci. Po odtworzeniu nagranych wypowiedzi dzieci wybierają najciekawsze. 5. „Mali muzykanci” – tworzenie improwizacji muzycznej do poznanych piosenek o tematyce zimowej z wykorzystaniem instrumentów muzycznych. 6. „Lubimy zimę” – układanie swobodnych tekstów o aktualnej porze roku.
„W NOCY NAPADAŁO DUŻO ŚNIEGU. PO ŚNIADANIU DZIECI ULEPIŁY BAŁWANA. POTEM ZJEŻDZAŁY Z GÓRKI NA SANKACH . LEPIŁYŚNIEŻNE KULE I RZUCAŁY DO OBRĘCZY. WSZYSCY WESOŁO SIĘ BAWILI. BARDZO LUBIMY ZIMĘ”
Główne odczytanie tekstu i układanie zdań z alfabetu ruchomego. 7. Informacje zwrotne. 1. Lubię zimę za ............. 2. Najbardziej podobała mi się zabawa ..........
Opracowała: Lesława Witt Dyrektor Przedszkola w Węglowicach |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|